Gyakran ismételt kérdések
Gyakran Ismételt Kérdések
Kire vonatkozik az adatszolgáltatási kötelezettség?
A tiszta közúti járművek beszerzésének az alacsony kibocsátású mobilitás támogatása érdekében történő előmozdításáról szóló 397/2022. (X. 20.) Korm. rendelet 1. §-a alapján a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvényben meghatározott ajánlatkérő szervezetekre terjed ki.
„E rendelet hatálya – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény (a továbbiakban: Kbt.) 5–7. §-ában meghatározott ajánlatkérő szervezetekre terjed ki.”
Minden időszakról szükséges nyilatkozni, anélkül a terv nem beküldhető.
Amennyiben egy adott évre nem áll rendelkezésre információ, úgy „Nemleges” tervet kell benyújtani.
A Terv bármikor felülvizsgálható és módosítható.
Minden időszakra kell adatot szolgáltatni.
Ha az adott intézmény egy időszakban már/még nem létezett önállóan, akkor arra „Nemleges” terv leadása szükséges.
A KEF Tiszta Járművek Felületén minden M1, M2, N1, N2, N3 osztályú jármű beszerzésére vonatkozóan szükséges az adatszolgáltatást megtenni, amennyiben a beszerzés értéke elérte az Uniós értékhatárt.
Az Uniós értékhatárt minden évben a Közbeszerzési Hatóság hirdeti ki és jeleníti meg a saját oldalán. (https://kozbeszerzes.hu/)
A keresőbe az alábbi szöveget beírva: „január 1-jétől irányadó közbeszerzési értékhatárokról” a korábbi évek értékhatárai is megtalálhatóak.
A központosított közbeszerzési rendszerről, valamint a központi beszerző szervezet feladat- és hatásköréről szóló 168/2004. (V. 25.) Korm. rendelet 7. § szerinti esetekben a központi közbeszerzésre kötelezett szervezetek a központi beszerző szervezet jóváhagyását követően a közbeszerzést saját hatáskörben is megvalósíthatják.
Amennyiben a szervezet nem tartozik a Korm. rendelet hatálya alá, nem választható a „Saját hatáskörben történő” beszerzés.
A felület videó lejátszását nem támogatja. A Fájl letöltése után az eszköz média lejátszójával tekinthető meg.
Ahhoz, hogy a felület minden részéhez hozzáféréssel rendelkezzen a Felhasználó, szükséges, hogy a Felhasználói fiókja egy Ajánlatkérő szervezethez csatlakoztatva legyen.
A felszólító, emlékeztető e-mail-ek automatikus e-mail-ek, melyeket minden Felhasználó megkap. Kérjük, figyelmesen olvassa el.
Kérjük, vizsgálja meg, ha Ön valóban teljesítette az adatszolgáltatási kötelezettségét (Járműbeszerzési Terv leadása), akkor az évente előírt felülvizsgálaton kívül, van-e bármilyen további teendője. Például: járműbeszerzési igény, eredmény, teljesülés leadása.
A KEF figyelemmel kíséri az adatszolgáltatási kötelezettséghez kapcsolódó határidőket, melyekről időben (akár többször is) értesíteni fogja az Ajánlatkérő szervezeteket központi e-mail formájában.
A módosítást bárki kérelmezheti, akinek a Felhasználói fiókja össze van kötve az adott intézménnyel. (Ez minden adatszolgáltatásban étintett adatra érvényes.)
A módosítás bármikor megtörténhet, nem szükséges megvárni az év végi felülbírálási időszakot.
A módosításkor a rendszer kéri a felhasználó jelszavát, majd a módosítások után szükséges jóváhagyásra beküldeni a módosított adatokat.
A két felület az intézményi adatok tekintetében egymástól független, így amennyiben változnak az adataik, úgy azt mindkét oldalon szükséges módosítani.
Amennyiben a KEF-KKP-n a regisztrációja korábbi, mint 2022. október és Adminisztrátori szerepkörrel rendelkezik, akkor a Felhasználói regisztrációja átemelésre került, és első belépéskor az elfelejtett jelszóval tud belépni; azonban ha a KEF-KKP-n a regisztrációja frissebb, mint 2022. októbere, vagy nem volt egy intézménynél sem Adminisztrátori szerepköre, úgy új regisztráció szükséges.
Az intézmény adataiban csak az Adminisztrátori jogosultsággal rendelkező Felhasználó tud módosítást tenni.
Az intézmény adatlapján piros csillaggal jelölve vannak a kötelezően kitöltendő mezők. Amennyiben ezek a mezők mind kitöltésre kerülnek, úgy lehetséges az adatok mentése, ellenkező esetben nem.
A Felhasználó e-mail címét nem lehet módosítani. A Felhasználó megszűnt/módosult e-mail címe esetén új regisztráció szükséges és az új fiókot hozzá kell rendelni az Intézményhez.
Ebben az esetben az ajánlatkérő szervezet és a felhasználó összekapcsolására vonatkozó, képviseletre jogosult által aláírt kérelmet meg kell küldeni szkennelve e-mailben a tisztajarmu@kef.gov.hu mail címre, csatolva a kérelmet aláíró tekintetében az aláírási jogosultságot igazoló közjegyzői aláírás-hitelesítéssel ellátott aláírási címpéldányt vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírás-mintát.
A kérelem formája nem kötött, de tartalmaznia kell az alábbi adatokat (egyértelmű beazonosíthatóság céljából):
- intézmény megnevezése
- intézmény KEF azonosítója
- felhasználó neve (felhasználói azonosító, melyet regisztrációkor kapott a felületen)
- felhasználó e-mail címe (mellyel regisztrált a rendszerben)
- jogosultság (szerepkör) megjelölése pl. adminisztrátor, ügyintéző
Ezt követően a KEF munkatársai fogják az intézményhez rendelni a felhasználót.
Nem. A 397/2022. (X. 20.) Korm. rendelet 6. § (4) bekezdése határozza meg, hogy a beszerzett járműveket mely referencia-időszakban kell beszámítani. Annak ellenére, hogy az első referencia-időszak alatt aláírt szolgáltatási szerződés a második időszakban is érvényben lehet, a szerződés hatálya alá tartozó járműveket csak az első időszakra kell számításba venni.